Categorie: Kerstkaarten (pagina 1 van 2)

De kerstkaarten trends van dit moment.

Nieuw seizoen, nieuwe trends. Elk jaar is het weer verrassend welke stijlen er naar voren komen qua kerstkaarten. Vorig jaar zag je bijvoorbeeld veel zwart en goud, of blauw met zilver. Maar wat is de kersttrend van dit jaar? Is dat weer hetzelfde of zijn het nu totaal andere kleuren en stijlen? Om een hele speurtocht over het net te voorkomen hebben we alle kerstkaarten trends van dit jaar voor je op een rijtje gezet.

 

Kerstkaarten in Naturel-look

Een van onze kerstkaarten trends is natuurlijk de Naturel-look kerstkaarten! Naturel of kraft kerstkaartjes zijn en blijven helemaal hot. Vooral houtmotief met witte wensen of kraft kerstkaarten met goudfolie vallen in de smaak. Dit straalt rust, zakelijk, en toch ook iets speels uit. En kan voor zowel een groot- als een kleinbedrijf gekozen worden. Maar ook zeker privé voor vrienden en familie.

 

 

Kerstkaarten met een touch of gold

Goud heeft ook dit jaar bij de kerstkaarten trends weer een favoriete plek ingenomen. Want wat veel terugkomt zijn de witte kerstkaarten met goudfolie. We zien onder andere de combinatie wit met gouden teksten, of marmerlook kerstkaarten met goudfolie. Ook krijgen kaarten een speelse look met gouden confetti of wordt een kerstkaart juist stijlvol door sierlijke goudkleurige tekst. 

 

Kerstkaarten basic groen

Een nieuwe trend is de warme groene kerstkaart. Ze zijn op dit moment erg populair omdat het een beetje aansluit bij de naturel kerstkaarten. Zachte basic kleuren en warme tinten doen het erg goed. En de combi van groen met goud is dan ook ontzettend stijlvol. Goud past natuurlijk perfect bij kerst en een groene kaart als basis maakt het een stijlvol geheel voor de feestdagen.

 

 

Zwarte stijlvolle kerstkaarten

Dit blijft een echte trend. Stijlvol zwart.  Dus ben jij op zoek naar een chique stijlvolle kerstkaart? Dan is een zwarte kerstkaart een echte must. Een zwarte kerstkaart straalt zekerheid uit. En als zakelijke kerstkaart is dit  misschien wel precies wat je zoekt. Door de combinatie met felle kleuren, zilver- en goudfolie creëer je ook een trendy effect.  Perfect voor bedrijven maar ook privé is deze kaart een echte eye-catcher.

Warme rode kerstkaarten.

De laatste trend kan zeker niet achterblijven. En dat zijn onze rode kerstkaarten. Want rode kerstkaarten doen blijven het altijd goed doen. Rood is namelijk tijdloos en past 100% bij kerst. Denk maar aan rode kerstmutsen, linten in de kerstboom en rode verpakking. Rood is en blijft tijdloos. Rood straalt warmte uit en valt ook goed op tussen alle andere kaarten. Dus ga je voor rood, dan ga je voor warm, opvallend en op en top kerst.

 

Kortom, er is voor ieder bedrijf wel een passende kerstkaart te vinden. En met een mooie kerstwens aan de binnenkant ben je klaar om iedereen veel goeds voor het nieuwe jaar te wensen.

De perfecte timing voor het versturen van zakelijke kerstkaarten.

Het is weer bijna zover. De laatste maanden van het jaar komen in zicht. Dat wil zeggen dat Kerstmis eraan komt.
En als wij aan Kerstmis denken dan denken wij aan alle soorten kerstkaarten. Warme, kleurrijke en trendy kerstkaarten maar natuurlijk ook aan zakelijke kerstkaarten. En hoe mooi is het om ook dit jaar weer vrienden, familie, klanten en kennissen fijne kerstdagen te wensen met een goed en gezond nieuwjaar.
Net zoals alle andere jaren moeten we wel op tijd beginnen met het kiezen van deze kerstkaarten. Maar op tijd is een ruim begrip, daarom hieronder enkele tips om de kerststress te vermijden;

Wanneer begin je:

Zakelijke kerstkaarten binnen Nederland:

• Start met het uitkiezen van de kerstkaarten minstens 7 á 8 weken voor kerst. Dus begin november. Tenzij de kerstkaartjes in kerstpakketten moeten worden verpakt. Dan is begin november echt te laat. Dan kan je beter al een maandje eerder beginnen. Het is belangrijk dat jullie een kaart kiezen die aanspreekt, en natuurlijk bij jullie bedrijf past. Meestal zijn er meerdere collega’s die hierover nog hun mening moeten geven. Kies een paar kaartopties om door te geven zodat jullie snel tot een keuze kunnen komen en de knoop betreffende het kaartje op tijd kunnen doorhakken.
• Kerstkaarten bestellen (uitgezonderd van kerstkaarten die in kerstpakketten moeten komen) doe je zeker 6 á 7 weken voor Kerstmis. Wil je de kerstkaarten niet laten bedrukken dan kan je ze het beste zo’n 6 weken voor kerst bestellen. Maar als het kan dan bedrukt of onbedrukt liefst nog eerder.
• Kaartjes versturen doe je zo’n 5 weken voor kerst. Als jullie de kosten van een spoedlevering en mogelijke vertragingen willen omzeilen, bestellen jullie de zakelijke kerstkaarten dus ruim voordat de echte kerstdrukte begint.

Zakelijke kerstkaarten buiten Nederland:

• Het uitkiezen van de zakelijke kerstkaarten doe je zo’n 8 á 10 weken voor kerst. Dat is ongeveer de 2e of 3e week van oktober.
Kerstkaarten bestellen doen jullie zo’n 7 á 8 weken voor Kerstmis. Als het kan nog eerder.
• De kerstkaarten zelf versturen jullie dan zo’n 5 weken voor kerst. Dus ongeveer half november. Dit omdat het versturen van kerstkaarten naar het buitenland langer onderweg zijn dan kaartjes binnen Nederland.

Versturen van nieuwjaarskaarten:

Meestal houden we als einddatum 15 januari aan om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen. Dit komt omdat er veel mensen voor, tijdens en na de jaarwisseling een aantal dagen vrij zijn. Daarom is het perfect mogelijk om in de eerste week van januari nog kaartjes te versturen. Maar ideaal zou zijn om de nieuwjaarskaarten net vóór Kerst de kaarten te bestellen en te versturen . Dan krijg iedereen sowieso jullie mooie nieuwjaarskaart in de eerste weer van Januari.

Wanneer privé kerstkaarten bestellen?

• Start met het uitkiezen van de kerstkaarten minstens 4 a 5 weken voor kerst.
• Kerstkaarten bestellen zeker 3 a 4 weken voor Kerstmis. Als het kan nog eerder.
• En de kaartjes versturen 2 a 3 weken voor kerst
• Als u de kosten van spoedlevering en mogelijke vertragingen wilt omzeilen, bestelt u uw aangepaste kerstkaarten ruim voordat de echte kerstdrukte begint.

Als u de bovenstaande tips opvolgt, kunnen jullie een deel van de stress verminderen die gepaard gaat met het verzenden van kaarten en ontspannen doorgaan naar uw volgende project (uitnodigingen Nieuwjaarsparty, dagje teambuilding of zomer barbecue.. ).

 

Kantoor kerstversiering, leuke tips om eens goed uit te pakken!

Kerst komt er weer aan, dus tijd om eens goed uit te pakken op kantoor! Waar begin je en wat is er allemaal mogelijk? Graag geven wij leuke ideetjes om jullie hierbij alvast op weg te helpen.

Als eerste: Be original in je kerstversiering!

Zeg het met kerstkaarten! Want elk bedrijf krijgt wel kerstkaarten van leveranciers, klanten en collega’s. Het is dan misschien wel een leuk idee om al deze kerstkaarten in een mooie vorm (bijvoorbeeld kerstboom) op een muur te plakken of misschien wel in mooie kaders te hangen zodat het lekker opvalt. Je krijgt gelijk een instant kerstgevoel en je doet ook nog iets moois met de warme wensen die jullie van anderen krijgen. De perfecte kerstversiering dus!

Natuurlijk: The Musthaves

Kerstballen, lampjes en slingers.  Deze 3 musthaves mogen absoluut niet ontbreken op de werkvloer. Ze vrolijken de ruimte op en zorgen voor een feestelijke sfeer.  Zorg ervoor dat het niet te druk wordt door bijvoorbeeld voor één thema te kiezen. Wat je nu bijvoorbeeld veel ziet is mintgroen en zwart, of ga je voor een stijlvolle touch? Dan past Black & White of Gold & White helemaal in deze stijl.

Musthaves: trendy kerstballen

 

Sfeer: Underneath the tree

Staat er een mooie kerstboom in de ontvangsthal van jullie bedrijf, dan is het natuurlijk leuk als er ook mooie cadeautjes onder liggen. Het hoeven geen echte cadeautjes te zijn het kunnen ook bijvoorbeeld producten zijn die jullie verkopen. Een leuke strik eromheen en jullie zetten de producten zo nog een extra feestelijk in de kijker met een knipoog!

Tenslotte: The Mistletoe

Wil je echt het ultieme kerstgevoel ervaren op kantoor, dan mag dit kersttakje zeker niet ontbreken. Bevestig deze Mistletoe ergens waar collega’s, klanten en/of leveranciers het kunnen zien. Het is niet alleen sfeervol maar geeft ook nog eens een vrolijke noot op de werkvloer. Want zoals iedereen wel weet… wie samen tegelijkertijd onder deze Mistletoe staat mag een kus niet weigeren. Hilariteit volop natuurlijk.

kerstpakket

De rol van de kerstkaart sinds het jaar 2000

De rol van de kerstkaart heeft sinds de eeuwwissel  een heuse (r)evolutie doorgemaakt. Ook al  tweeten, app’en en skypen we er vrolijk op los, toch heeft de kerstkaart haar charme bijlange nog niet verloren. Meer nog, de waarde van een kerstkaart wordt voor een bedrijf anno 2019 terug belangrijker. De kerstkaart wordt een uiting van waardering naar je zakenrelaties toe. We kunnen het zelfs voorzichtig een belangrijk marketingmiddel noemen.
We zetten even de evolutie sinds het jaar 2000 op een rijtje.

2000 – 2004: Relaties onderhouden

De stijl van de kerstkaarten was rond het jaar 2000 eerder klassiek. De kerstkleuren zoals kerstgroen, rood en goud waren toppers. Een rode wenskaart met een stijlvolle kerstboom sprong er toen uit. Alle kaarten waren luxe afgewerkt met goud- en zilverfolie.  Bedrijven gingen massaal klanten benaderen op het einde van het jaar met hun kerstwensen.

881078

2005 – 2010: Indruk maken met een kerstkaart

Enkele jaren later groeide de kerstcollectie uit tot een trendy collectie met kaarten in zwart papier of zilver. Er werd ook geëxperimenteerd met kleur: fluokleuren en zomerse kleuren waren geen uitzondering. De papiersoorten zelf ondergingen ook een metamorfose. Structuurpapier met krokostructuur en soft-touch special effects mochten niet ontbreken. Er werd ook al eens geëxperimenteerd met leuke slogans en foto’s.
Toch bleven de kaarten hun ware ‘aard’ niet verloochenen. Ook al kregen we een serieuze economische crisis te verwerken, een warme kerstwens uitsturen aan zakenrelaties bleef voor bedrijven belangrijk.

840082

Vandaag: Communiceren

Vandaag de dag hebben kerstkaarten ook een multifunctioneel karakter. Naast een kerstboodschap uitdragen, wordt de kerstkaart ook een handig communicatie instrument.  De huisstijl, de branche en het imago van het bedrijf bepalen mee met de keuze voor een bepaalde kaart. Het bedrijf kan kiezen voor een originele slogan op de nieuwjaarskaart om zo een ludieke indruk na te laten bij haar klanten. Wat dacht u van een handige kalenderkaart waarbij uw logo het hele jaar door zichtbaar is bij uw relaties?
Verder is het ook mogelijk om met de kerstkaart een goed doel te steunen. Met een kerstkaart ten gunste van KiKa, KWF Kankerbestrijding of SOS kinderdorpen laat uw bedrijf een positieve indruk na.

Referentie 848.009

 

De stijl van de kerstkaarten mag dan al wat moderner geworden zijn, uiteindelijk blijft de boodschap nog steeds dezelfde. Zakenrelaties  bedanken voor de fijne samenwerking en een gelukkig Nieuwjaar toewensen. Voeg daarbij nog een leuke twist en jouw kerstkaart zal zeker opvallen bij je relaties!

Expert aan het woord: de ontwerper van kerstkaarten

Heeft jouw bedrijf al leuke kerstkaarten uitgekozen om te versturen aan haar zakenpartners? Ongetwijfeld kies je voor een originele kerstkaart die past bij de bedrijfscultuur.  Kies je voor kleur of juist heel sober? Met een bijzondere slogan of een stijlvolle foto? Maak je keuze uit de grote collectie kerstkaarten.
Heb je je ook altijd al afgevraagd hoe zo’n kerstkaarten collectie tot stand komt? Dan onthullen we hier voor jou alle weetjes!
We gingen te rade bij een expert, de ontwerper van kerstkaarten.

1. Trends spotten

Tijdens de kerstdagen gaat de ontwerper op stap. De kerstsfeer opsnuiven in de winkelstraten van grote steden, op beurzen en op kersthappenings. Ook de trends in interieur en kledij worden bekeken. Het resultaat van al dat ‘opzoeken’ is een moodboard. Het bord bevat foto’s en impressies. De ontwerper groepeert verschillende stijlen . Deze kunnen later de thema’s vormen van de kerstkaarten.

Christmas Reindeer on wooden background in scandinavian style

2. Out of the box

Niets is leuker dan eens verder te gaan denken dan we gewoon zijn. Want geen enkel hersenspinsel is fout of misplaatst tijdens deze brainstormsessie. Welke originele creaties kunnen we uitproberen? Welke zaken mogen we niet over het hoofd zien? Wat vraagt de markt en hoe spelen we hier op in? De ontwerper vormt ideeën en zal deze in de volgende stap vertalen in een leuke kerstkaart.

3. Creatie

Yes, nu kan het ontwerpen eindelijk echt starten! De ontwerper gaat nu tekeningen en schetsen maken. Het vertrekpunt van een leuke kerstkaart kan een originele slogan, een passende foto of een mooie papiersoort zijn. De verschillende elementen worden samengebracht en uitgewerkt. In deze fase worden heel wat kerstkaarten ontworpen waarvan slechts een deel wordt weerhouden.

 foto Micheline

  4. The making of

De basisontwerpen van de kerstkaarten zijn afgewerkt. Nu volgt de productie en verdere verfijning van de kerstkaart. Welke ontwerpen worden in de kerstkaarten collectie opgenomen? Op welke papiersoort wordt het ontwerp gedrukt? Welke afwerking zal de kaart doen schitteren? Wat dacht u van zilverfolie, glitterfolie of vernis? Zelfs een uitkap of preeg behoort tot de mogelijkheden.

846051

5. Verkopen!

Oef! Na 7 maanden doorlooptijd zijn de kerstkaarten net op tijd klaar. De verkoop kan starten!

Ik wens je alvast veel plezier bij het uitzoeken van de perfecte kerstkaart!

Maak indruk met internationale kerstkaarten

Maak indruk met internationale kerstkaarten

Kerstwensen in alle talen

Internationale wensen

Próspero año nuevo! Gutes neues Jahr! Felice anno nuovo!
Wij Nederlanders zijn van alle markten thuis, echte wereldburgers. Op vakantie halen we steevast ons beste Engels of Duits boven. “Dos cervezas por favor”, krijgen we moeiteloos gezegd. We schrikken er niet voor terug om met onze talenkennis uit te pakken. En daar mogen we terecht fier op zijn.

Ook voor het versturen van uw kerstwensen trekt u best de internationale kaart. Kies voor internationale kerstkaarten die aansluiten bij de stijl en het kleur van uw bedrijfslogo. Eén enkele kaart die u naar al uw contacten stuurt. Uniformiteit troef. Uiteraard met een persoonlijke boodschap op de binnenzijde, in de taal van de ontvanger.

Kerstkaart voor bedrijven met wereldkaart

Internationale kerstwensen voor bedrijven

Buromac is al jaren dé referentie op het vlak van kerstkaarten voor bedrijven. In onze collecties vindt u steevast kwalitatieve internationale kerstkaarten die uw klanten zeker zullen smaken. Bovendien toont u met de aankoop van uw kerstkaart uw goed hart. Per kaart wordt immers een vast bedrag doorgestort naar KiKa, SOS Kinderdorpen of KWF Kankerbestrijding. Een bewijs van uw engagement en solidariteit!

Internationale kerstkaart

Kaart met internationale kerstwensen

Zakelijke kerstkaart voor bedrijven

Internationale zakelijke kerstkaart

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap mee in het digitale tijdperk en wens uw klanten het beste voor het nieuwe jaar met een flashy e-card. Bij Buromac vindt u een collectie e-cards die u, voorzien van een persoonlijke tekst en uw logo, naar al uw contacten stuurt. De originele animatie en frisse kleuren zorgen ervoor dat uw boodschap zeker gelezen wordt! Vindt u uw gading niet in ons ruim assortiment? Dan gaan onze specialisten aan het werk voor een e-card op maat van uw bedrijf. U kiest het beeld, de kleuren en de animatie, en wij doen de rest.

 

Goede voornemens 2016; 3 tips !

Met deze tips worden onze goede voornemens echt gehaald !

Een nieuw jaar… Voor veel mensen betekent dit ook goede voornemens : 10 kilo afvallen, vaker naar die sportschool, stoppen met roken. Of misschien wil je juist meer genieten, quality time met je gezin of leren koken…  Er zijn er vast een paar die je bekend in de oren klinken !

Na de befaamde Decembermaand met Sinterklaas, Kerst en Oud&Nieuw hebben we allemaal weer zin om fris het nieuwe jaar te starten. Die eerste dagen van januari zijn dan ook het probleem niet… Alle begin is moeilijk, maar doorzetten valt ook niet mee toch ?  Wij geven je graag een aantal tips om je doelen te bereiken !

voornemens3

Tip 1. Inspiratie

Het belangrijkst is dat je  echt geïnspireerd bent zodat je voornemen zeker een succes wordt. Wil je dit voornemen ook echt ? Doen wat je wilt kost namelijk minder moeite, je houdt het makkelijker vol. Het gaat dan eigenlijk bijna vanzelf. Het is dus het slimst om van je voornemen een inspiratie te maken. Geen voornemen omdat het moet en zeker niet omdat iemand anders dat vindt. Maar alleen omdat je dat zelf echt graag wilt !

Tip 2. Begin klein

Als we op 1 januari onze voornemens uiten beginnen we meestal met het einddoel, dus 10 kilo afvallen, een marathon lopen en gelijk topfit zijn. Maar als we na een tijdje  de balans opnemen zijn we 1 kilo afgevallen in plaats van 10, we kunnen 20 minuten hardlopen in plaats van die marathon. Dit is het moment waarop veel mensen de moed verliezen en stoppen  met hun voornemen. Het verschil tussen nu en het einddoel is eigenlijk gewoon te groot.  Je einddoel in één keer willen bereiken betekent gegarandeerd een teleurstelling, dus…. Concentreer je op vandaag, complimenteer jezelf met elke vooruitgang en geef niet op ! Succes verzekerd !

voornemens1

Tip 3. Herhaal, herhaal, herhaal,…. en dan de beloning !

Een nieuw voornemen is eigenlijk niets anders dan een nieuwe gewoonte creëren. Er wordt gezegd dat je een nieuwe gewoonte minstens 27 keer moet herhalen voor je eraan gewend bent.  Een ‘oude’ gewoonte is dus ook niet in één keer ontstaan. Herhaling is hier het sleutelwoord ! Na al die herhaling is het tenslotte heel belangrijk jezelf ook te belonen voor al die inzet. Elk resultaat telt, niet alleen het behalen van je einddoel. Als je jezelf complimenteert voor elke stap, motiveer je jezelf als het ware om door te zetten. Dus doe jezelf tussendoor een dagje sauna,  een  heerlijk weekendje weg of zelf een stukje taart cadeau. De weg ernaar toe moet ook leuk zijn tenslotte. voornemens2

De conclusie is dus jezelf een voornemen gunnen waar jij je goed bij voelt en ermee beginnen. Dat hoeft trouwens niet op 1 januari te zijn hoor. Je goed voelen is een voornemen waar je elke dag mee kunt beginnen.

Kerstkaarten-stress voorkomen in 3 stappen

Dit jaar geen kerstkaarten-stress

Het eind van 2016 komt steeds dichterbij. Ook bij uw bedrijf zal de eindejaarssprint ongetwijfeld zijn ingezet.  Belangrijke deadlines die gehaald moeten worden,  financiële rapportages die af moeten. Maar ook doelen en speerpunten die gesteld moeten worden voor het nieuwe jaar, want in januari moet daar alweer een vliegende start mee worden gemaakt.  Kortom de jaarafsluiting is altijd superdruk.
En juist in deze drukke periode, moeten we denken aan onze zakelijke kerstkaarten!

Wij stellen u graag enkele tips voor zodat u deze deadline in ieder geval met gemak kunt halen :

Dit jaar geen kerstkaarten-stress!

TIP 1: Begin op tijd

Als u vlak voor kerst nog met de voorbereidingen voor uw kerstkaarten moet beginnen is stress een garantie. Begin er daarom op tijd mee. Als de beslissing is gevallen om kerstkaarten aan uw relaties te verzenden kunt u zich al in september oriënteren welke kaart u voor uw zakelijke wensen wilt gebruiken. Wanneer verzend u de kaarten het liefst ? Worden het kerstwensen voor de kerstvakantie of juist nieuwjaarswensen in januari. Keus is er in ieder geval genoeg.

TIP 2: professionele kerstkaart

Als u geen tijd heeft zelf aan de slag te gaan met een origineel ontwerp voor uw bedrijfskerstkaart, dan kunt u altijd een beroep doen op de expertise van een grafische uitgeverij gespecialiseerd in het ontwerpen en produceren van luxe kerstkaarten.  Een bedrijf als Buromac levert kerstkaarten van hoogstaande kwaliteit. De prijs-kwaliteitverhouding is bovendien zeer gunstig, dus het is een win win situatie !

TIP 3: klaar!

Als u heeft besloten een kerstkaart uit een catalogus te kiezen, dan plukt u de vruchten  van de deskundigheid van een professionele uitgeverij zoals Buromac. Er zijn talloze kaarten met verschillende uitstralingen. Kiest u voor een klassieke kerstkaart met een gezellig kersttafereel of wordt het een trendy kaart  met een strakke look ? Wat u ook kiest, belangrijk is dat het past bij het imago van uw bedrijf zodat het herkenbaar is voor uw zakenrelaties.  Wat de kaart persoonlijk maakt is een leuke of warme tekst zodat uw relaties zich gewaardeerd voelen.

Een goede voorbereiding is het halve werk luidt het bekende spreekwoord. Voeg wat  professionele hulp toe en dit jaar heeft u in ieder geval geen stress de kerstkaarten op tijd de deur uit te krijgen! Alvast veel plezier bij het kiezen van uw kerstkaarten!

happy holidaysklein

Oudere berichten